PRIVACYVERKLARING KLANT- EN LEVERANCIERSADMINISTRATIE

Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens van (potentiële) klanten, leveranciers en andere opdrachtnemers Graag maken wij u er op attent dat ALUDEX BV de persoonsgegevens die u ons verstrekt zal verzamelen en gebruiken, omdat dit noodzakelijk is om een eventuele overeenkomst met u te kunnen sluiten en uit te voeren. Dit geldt zowel voor (potentiële) klanten als voor reeds bestaande relaties met wie wij reeds zaken doen. Bent u een (potentiële) klant van ons, dan gebruiken wij uw gegevens om u een offerte te kunnen toesturen, te kunnen bepalen aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst dient te voldoen, zaken te kunnen leveren of werkzaamheden voor u te kunnen verrichten, te kunnen factureren en met u vlot en efficiënt te kunnen communiceren over de uitvoeringsaspecten van de overeenkomst. Bent u een (potentiële) leverancier of opdrachtnemer, dan zijn uw persoonsgegevens eveneens noodzakelijk voor de sluiting en uitvoering van de overeenkomst. Bij de inkoop is dat nodig om u te kunnen laten weten aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst dient te voldoen, een offerte-aanvraag te kunnen toesturen of een bestelling bij u te kunnen plaatsen, uw facturen te kunnen betalen en vlot en efficiënt met u te kunnen communiceren over andere aspecten van de overeenkomst. U bent niet verplicht om ons uw persoonsgegevens te verstrekken. Als u ons geen of onvoldoende persoonsgegevens verstrekt, dan is bestaat de mogelijkheid dat wij aan de hiervoor genoemde werkzaamheden geen uitvoering kunnen geven. Doorgifte aan derden In verband met de uitvoering van een eventuele overeenkomst met u is het soms mogelijk dat wij uw persoonsgegevens moeten verstrekken aan partijen die onderdelen, materialen en producten aan ons toeleveren of in onze opdracht werkzaamheden uitvoeren. Verder maken wij gebruik van externe serverruimte voor de opslag van (delen van) onze verkoop- en inkoopadministratie, waar uw persoonsgegevens een onderdeel van uitmaken. Uw persoonsgegevens worden om die reden aan onze provider van deze serverruimte verstrekt. Verder maken wij gebruik van Microsoft Office en de bijbehorende opslagmogelijkheden voor e-mails en andere bestanden. Omdat wij nog geen gebruik maken van een nieuwsbrief mailing dienst, worden uw persoonsgegevens derhalve niet doorgegeven aan de aanbieder van deze dienst. Ook als u onze website bezoekt worden er geen data verzameld of doorgegeven aan externe partijen. Het online aanvraagformulier dat u zelf invult, wordt enkel en alleen aan ALUDEX BV doorgestuurd en zal derhalve alleen gebruikt worden om u te informeren omtrent uw aanvraag. Bewaarperiode persoonsgegevens Indien u een offerte bij ons heeft opgevraagd maar u geen klant bij ons geworden bent, zullen wij uw gegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact verwijderen. Ook indien wij een offerte van u hebben ontvangen, maar wij geen klant van u zijn geworden, zullen uw persoonsgegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact worden verwijderd. Bent u wel klant bij ons geworden of wij bij u, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de duur van zeven jaar na het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is uitgevoerd. De periode van zeven jaar komt overeen met de AVG – Privacy statement ALUDEX – Version 1 – 24.05.2018 www.aludex.com periode waarbinnen wij verplicht zijn onze administratie te bewaren voor de Belastingdienst. Na afloop van deze periode zullen wij uw persoonsgegevens verwijderen. Uw rechten U heeft het recht om ons te vragen om uw eigen persoonsgegevens te mogen inzien. Als daartoe aanleiding bestaat, kunt u ons ook verzoeken om aanvulling van uw persoonsgegevens of om het wijzigen van onjuistheden. Daarnaast heeft u het recht om te vragen om uw persoonsgegevens te wissen of het gebruik van uw persoonsgegevens te beperken. Ook kunt u bij ons bezwaar maken tegen het verzamelen en gebruiken van uw gegevens of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Tot slot kunt u ons verzoeken om verkrijging van uw persoonsgegevens of om overdracht van deze gegevens aan een andere partij. Om uw rechten te kunnen uitoefenen kunt u zich wenden tot: ALUDEX BV afdeling Personeelszaken, Baardmeesweg 19, NL-3898 LD te Zeewolde Tel: +31 (0)36-5224777 of hr[at]aludex.com.

Ook voor alle andere vragen over het verzamelen en gebruiken van uw persoonsgegevens, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
ALUDEX BV